از تاریخ 5 سپتامبر تا 21 سپتامبر 2016 جهت شرکت در سمینار تغییرات آب وهوا در چین بودم .آنجا که بودم مطالب را روزانه در کانال تلگرامم قرار می دادم مطالب زیر کپی همان مطالب است که در این چند قسمت می اورم

سلام ...گزارش از چین🇨🇳.

باغ های اکولوژیکی باغ های هستند که برای اکوتوریسم طراحی شدند که در آن مردم به این باغ ها می روند و در آن میوه‌ها را خودشان از درخت می چینند و  تفریح وگردشی هم نمودند... در مالزی از این باغ ها دیده بودم..امروز به یکی از این باغ ها در شهر تیانجین رفتیم ...این باغ؛ انگور بود که در فضای باز و بسته در آن مردم می توانستند خودشان انگور را بچینند و بعد وزن و پولش را پرداخت کنند..هم میوه خرید کردند هم این که لذت وتفریح داشتند

 در قسمتی از باغ هم که رستوران بود سقف اش از درخت انگور با خوشه های فراوان بود که منظره زیبایی را درست کرده بود..

البته ما هنوز در ایران این را نداریم که علت اصلی آن هم فرهنگ مصرفی است که. آن هم راه حل خودش را دارد...در ادامه چند عکس از باغ را ببینید.

 

ایام به کام ....شاد باشید🇮🇷

رستورانی که سقف آن درخت انگور بود با خوشه های فراوان...واقعا زیبا است

 

 

چیدن میوه..در باغ های اکوتوریسم

 

 

سلام... گزارش از چین 🇨🇳

سازمان تحقیقات علمی جنگل در چین دارای ۲۵۸۶ کارمند است که ۱۹۱۶ آن هیات علمی هستند. دارای چهار معاونت ویک کمیته علمی می باشد. یک مدرسه دارد که از سطح کارشناسی ارشد تا پست دکتری دانشجو دارد.دارای ۲۲ موسسه و در ۱۱ استان چین واحد استانی دارد.در همه موضوعات جنگل مانند حفاظت ؛ تولید؛ سیاست گذاری؛ چوب ؛ حیات وحش و..... تحقیقات علمی دارد. با ۶۰ کشور و موسسات بین المللی در ارتباط است.

 حدود ۲۱.۶۳ درصد مساحت چین جنگل است که حدود ۲۰۸ میلیون هکتار می شود

دو نوع جنگل دارند جنگل های اکولوژیکی و  جنگل های تجاری...در جنگل های اکولوژیکی ۷۰  میلیون کشاورز زندگی و درآمد دارند.

در سال‌های اخیر دولت چین در زمینه مدیریت جنگل بسیار موفق عمل کرده و هر ساله ۳.۴ میلیارد یوان اعتبار فقط برای جنگل های اکولوژیکی هزینه می کند و سطح جنگل بشدت افزایش پیدا کرده است.

این هم گزارش از یک موسسه تحقیقاتی... بهروز باشید🇮🇷

 

سلام..🌹 گزارش از چین🇨🇳

چینی ها اهمیت زیادی به شبکه حمل و نقل میدهند و در این راه کار های زیادی انجام داده‌اند که مهمترین آن احیای جاده ابریشم است که در این باره ان شاالله صحبت خواهم کرد.

اکنون آنها یکی از بهترین شبکه های ریلی را دارند..و هم اکنون فقط ۱۷۰۰۰ کیلومتر شبکه قطارهای پر سرعت دارند که زیر ساخت این قطارها با قطارهای معمولی متفاوت می باشد و تمام مسیر زیر ساخت بتن  و برق می  خواهد....

با این قطارهای پر سرعت که به تیانجین می رفتیم سرعتی که قطار نشان می داد ۲۹۱ کیلومتر در ساعت بود اما این قدر نرم حرکت می کرد که اصلا سرعت قطار را حس نمی کردیم.

در باره احیای جاده ابریشم که برای کشور ما هم خیلی مهم است ان شاالله خواهم نوشت.

پاینده و پیروز باشید🇮🇷